7.2.05

entroido alaaf!

Este señor só me molesta cando se pon así de cristián ortodoxo; xa no Nadal nos agasallou cun artigo de contido parangonábel.

Non nego o peso da súa argumentación histórica, coa que estou fundamentalmente de acordo. Pero acontece que, postos a racionalizar e a celebrar as cousas en plan meta, resulta que para min as festas máis grandes do ano son o Entroido e a noite de San Xoán, igual ca calquera das outras manifestacións da relixión antiga que sobreviviron e se adaptaron á cristianización no sincretismo relixioso galego -e europeo-: a noite de Defuntos, os Maios, o día dos Burros (1 de abril), etc. Todas estas celebracións forman un calendario festivo cunha enorme tradición histórica -os nosos pais lévanas celebrando bastante máis de vinte séculos-, aínda que hoxe en día perdesen o seu sentido orixinal e a maior parte da xente as viva dunha maneira completamente banal.

Ao autor dos artigos diríalle que a banalidade desta sociedade é a mesma que mantén a celebración do 25 de decembro como algo masivo e institucionalizado e que iso de "un engorro para los sociedades civilizadas, estropean el ritmo laboral y educativo, y sólo dan ocasión para que asome a las calles el hortera insoportable que todos llevamos dentro" que el lle dedica ao Entroido, aplícollo eu ao Nadal, mudando só o "hortera" polo "consumista". Así que deixemos de mentar as nosas nais. Un respetiño.

E Kölle allaaf!

1 comentário:

Plattdorf disse...

Meu Deus, léome e decátome do mega-friqui que estou feito. Non teño romedio.